lördag 10 april 2010

Tokyo

Nu är jag hemma från Tokyo igen. Det var en intensiv resa, måndag->fredag, så jag har inte riktigt koll på vad klockan är någonstans just nu.
I Tokyo var vädret soligt och lite drygt 10 grader, körsbärsträden stod i full blom så detta är den perfekta tiden att besöka Japan.

Vi lyckades komma iväg och äta rullbandssushi på onsdagkvällen, 8 kronor per tallrik - inte undra på att jag var proppmätt efteråt.

Efter jobbet på torsdagen kom jag loss och åkte till ett shopppingdistrikt som heter Shibuya för att se om jag kunde hitta en kimono till Moa. De enda kimonos jag hittade var jättefina sådana som låg på närmre 2000 kronor styck. Som tur var räddade turistbutikerna på flygplatsen mig och Moa fick sin kimono som kommer att passa om ett halvår eller så.

Det enda roliga på Shibuya var lite svenska ovanför en hylla i en av butikerna.

Inga kommentarer: