onsdag 27 februari 2013

Gummarp

Måndag till onsdag förra veckan var jag och barnen uppe i Gummarp och hälsade på farfar. Det var första gången Morgan sov utan sin mamma men det gick över förväntan och Bea fick två lediga kvällar att shoppa kläder.

Uppe i Gummarp tog vi det väldigt lugnt och fokuserade på god mat och lek. 


Farfar har börjat äta LCHF-mat och även om det passar mig perfekt så var det inte hundra för barnen. Som tur var hade jag blivit förvarnad och fått med mig bröd och pytt i panna som barnen kunde smaska i sig.


Vädret var toppen med fin nysnö och lagom varmt för att man skulle kunna leka ordentligt i snön och Moa lärde sig köra och styra min gamla snow-racer.


Båda barnen lyckades samsas länge nog för att dela pulka hela långa backen.


Morgan skrek av glädje, han tycker verkligen om sin storasyster - för det mesta...


Moa och farfar hade en del tävlingar men farfar tröttnade eftersom Moa vann hela tiden.


 Efter ett par pass i snön var det skönt att slappna av inne i stugan. Morgan lärde sig att man måste stå i nedre lådan för att kunna öppna nästa men han lärde sig aldrig att grejsimojsen vid spisen inte är en leksak.


Moa tyckte det var jättemysig att ta med sitt täcke in framför TV:n och givetvis övade hon länge och ofta på "Ordning och reda, pengar på fredag. Krogen på lördag, pengarna förstörda".


Inga kommentarer: