måndag 26 maj 2014

Mycket korvgrillning

I lördags blev det mycket korvgrillning. Det började med Knytte avsluting i Skrylle. Som tur var kom det inget regn och vädret blev bara bättre och bättre under dagen.

Till lunch hade vi lekstugeinvigning med grillkorv. Moa visade upp hennes och Morgans fina lekstuga och serverade glass från sin kiosk. Vi var 25 vuxna och 25 barn,vi hade förberett med partytält så att vi skulle kunna vara ute.



På kvällen var det brännboll och grillning med Revinge IF. Jag är inte så förtjust i brännboll så jag fick bli domare. Det visade sig att jag inte tycker det är så skoj heller så  efter en match lämnade jag över ansvaret till Filip och hade koll på våra barn istället.


Underkvällen var det lite små tävlingar, Moa var med i en där man skulle dricka ett glas med vatten så fort som möjligt. Hon blev helt förstörd när hon inte vann. Vi försökte förklara för henne att de andra killarna var lite större än henne och det viktigaste är att man gör sitt bästa. Även de större tjejerna förklarade för henne att det viktigaste är att man har roligt. Anledningen till att hon blev så upprörd var kanske att klockan var 10 på kvällen och hon varit igång hela dagen.
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vi letar runt efter en fin lekstuga och så hittade vi dina bilder:) Precis en sån tänkte sig nog mina barn! Den ser superfin ut! Vart kommer den ifrån?
Mvh
Anna (annalevinsson@hotmail.com)