fredag 28 mars 2008

Hjälpsamma butiksbiträden

[Bea]

Igår var jag på The Streets at Southpoint Mall för att shoppa lite. Filip hade bett mig köpa en ansiktskräm. När jag kom fram fick jag syn på Body Shop och tänkte att jag nog kunde hitta något där. Så fort jag sätter foten innanför tröskeln blir jag anfallen av butiksbiträdet. Hon undrar hur jag mår och om jag behöver någon hjälp. Jag tänkte att hon kunde få hjälpa mig, så jag säger att jag behöver en ansiktskräm till min man.

Butiksbiträde: Vilken hudtyp har han?
Bea: öhhh, torr?

Hon går då fram till en hylla med massa rosa flaskor och säger att den här rengöringskrämen, ansiktsvattnet och hudkrämen är bra.

Bea: Jag tror inte min man kommer att använda en flaska som är rosa.

Vi går då vidare till nästa hylla som har blå flaskor som tydligen är bra för torr till blandad hy. Det är fortfarande 3 flaskor som gäller, och jag tror aldrig jag kommer att få Filip till att använda ansiktsvatten.

Bea: Har ni inte en speciell serie för män?

Det hade de så klart så jag köpte en ansiktstvål och en hudkräm. Jag hoppas att Filip kommer att använda dem för det står klart och tydligt att de är till män.


1 kommentar:

Magnus sa...

Bra Bea. Filip behöver tydliga instruktioner - inget rosa tjafs här inte !! :-)