tisdag 17 juni 2008

Samlare

[Filip]

Jag insåg förra veckan att jag är en obotlig samlare. När Bea och hennes föräldrar var i Charleston (kommer inlägg om det senare) så upptäckte jag att vissa amerikanska quaters (25 cent) hade olika delstatssymboler på baksidan. Genast gick jag igenom min myntsamling och hittade 8 olika delstater. Samma ögonblick som familjen Skarp / Ekelund kom tillbaka från Charleston tvingade jag dem att växla alla sina quaters med delstatssymboler mot vanliga amerikanska quaters i mitt myntförråd.

Det värsta kom när jag idag på jobbet fick tre quaters tillbaka varav två var vanliga och den tredje en ny delstat. Som en chansning stoppade jag in en i våra godismaskiner vid kaffemaskinen och tryckte direkt på myntretur - jag fick en annan quater tillbaka. Nu har jag sorterat ut alla quaters från min myntsamling och ser fram emot att spendera halva dagen framför godismaskinen för att växla dem mot nya quaters...

Innan jag åker hem skall samlingen vara komplett.

Inga kommentarer: