tisdag 30 september 2008

Uppsägningar i USA

[Filip]

Idag meddelade Sony Ericsson att man kommer att säga upp ca 450 anställda i North Carolina. Meddelandet kom under ett möte för alla anställda som en del i den effektivitisering som man försöker göra globalt.

Vad detta innebär för mig och Bea vet vi ännu inte. Jag är anställd i Lund så risken att jag förlorar min anställning på Sony Ericsson får ses som väldigt liten och vi kommer inte att kasta oss på nästa plan hem. Även om detta känns bra för mig så får man komma ihåg att jag jobbat nära med dessa människor i drygt 6 månader nu och många kallar jag mina vänner. Hur jag än vrider och vänder på det kommer ca 50% av mina arbetskamrater att förlora jobbet och frågan är hur roligt det är att vara kvar då...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Filip, du har väl inga vänner
/Fia Sivermark

Ninni sa...

Hej hej,
skönt att höra att ni sitter säkert iaf, blev lite orolig för er oxå när vi fick meddelandet, även om oron mest kretsar kring vårt eget lilla kontor... synd att vi inte kommer jobba på samma företag nästa år. Vet ni nåt om vad som gäller för er? Hur länge blir ni kvar?
kram på er /Ninni