måndag 8 december 2008

Julmarknad

[Bea]

I lördags var det dags för den årliga julmarknaden. Jag hade varit sjuk hela veckan. Det började med ont i halsen i måndags och i onsdags började snuvan komma. Hela förra veckan tog jag det lugnt och vilade. I fredags var jag dock tvungen att bege mig ut för jag skulle hjälpa till att ställa i ordning kaffebordet inför julmarknaden. Det är SWEA och en annan förening som heter Wasa som håller i julmarknaden. Wasa är en förening för amerikanare med svensk härkomst. På julmarknaden finns svenskmat att äta och köpa, Luciatåg, folkdans, dans runt granen, stånd med svenskt hantverk, Pippi hus, fiskdamm och lite till.
På lördagen när jag vaknade hade jag tappat rösten. Det var ju typiskt när jag skulle stå och sälja kakor och kaffe. Eftersom jag var en av de ansvariga för kaffebordet så åkte Filip och jag till julmarknaden och lämnade chokladbullarna jag hade bakat. Det visade sig att de som jobbade hade koll på läget så jag åkte hem och vilade. Jag ville så klart se Luciatåget kl 14.30 och Filip skulle hjälpa till från 15 så vi åkte tillbaka på eftermiddagen. Då mådde jag ok och nu kunde jag kraxa fram lite ord.



Inga kommentarer: