onsdag 3 december 2008

Thanksgiving

[Bea]

Förra torsdagen firade vi Thanksgiving. Filip var ledig halva onsdagen, hela torsdagen och fredagen. På torsdagen var vi bjudna till Filips amerikanska kollega Dave tillsammans med hans svärföräldrar och svåger. Jag var ansvarig för efterrätterna. Jag hade gjort äpplepaj, chokladkaka och chokladbollar som vi kallar dem i det här landet. Det var väldigt trevlig och alla var mätta när vi gick därifrån. Vi fick till och med lite mat med oss hem så vi åt kalkon på fredagen också.






I fredags var det Black Friday det är den största shopping dagen här i USA. Vissa affärer öppnar mitt i natten och folk står i kö för att komma in, det är speciellt elektronik som är billigt. Filip och jag åkte till outleten i Smithfield men vi gick inte upp så tidigt. Det blev inte jätte mycket shoppat men vi hittade lite julklappar, nya träningsskor till mig och lite kläder till Filip.

Inga kommentarer: