torsdag 3 juni 2010

Inställd bio

Det har hänt en hel del i RTP sen jag och Bea bodde här. Hemma hos oss klagades det ibland på att H&M inte fanns i närheten men nu verkar det som om de har öppnat i Crab Tree Valley Mall som vi besökte i tisdags.
Igår tyckte jag att vi skulle göra en klassiker som jag och Bea gjorde förhållandevis ofta när vi bodde här, Dannys BBQ följt av bio. Maten var toppen och billig precis som jag kom ihåg den och deras three meat sampling platter blir man riktigt mätt på.
Tyvärr blev det ingen bio eftersom brandlarmet gick precis när vi köpt biljetter till Robin Hood. Totalt var fem brandbilar och en ambulans på plats men vi fick inte se någon rök så jag vet inte hur allvarligt det var.
Biografen köpte tillbaka biljetterna och eftersom de kostade $9.75 räckte jag fram biljetten och $0.25 för att få jämna pengar tillbaka. Tack vare det amerikanska skolsystemet fick jag $9.50 tillbaka. Men det är det värt när jag kan njuta av Bob and the showgram på på radion på väg till jobbet på morgonen. Jag kommer verkligen att sakna detta kontoret när de stänger...

Inga kommentarer: