tisdag 1 juni 2010

RTP, NC, USA

Efter en mödosam flygresa och ankomst 4h försent lyckades jag komma till hotellet i Durham men då utan hyrbil eftersom Hertz hade stängt. Detta kompenserades genom att vi igår lyckades hitta lite tid och åka ut och titta på sjön där jag och Bea bodde när vi var här, lake crab tree.

Även om det regnat lite ihållande idag, trots att det är mycket ovanligt, så är vädret toppen. Det är runt 25-30 grader och sol med acceptabel luftfuktighet. Maten är som vanligt fantastiskt god, jag tog en COB-sallad (Chicken, Onions, Bacon) till lunch och gjorde det klassiska misstaget till middag. En chili-burgen innehåller inte kryddan chili utan chili con carne - ett misstag jag gjorde flera gånger när vi bodde här.

1 kommentar:

Bea sa...

Känner igen stigen, önskar att jag också kunde vara där.