lördag 12 mars 2011

Hemmaburgare

Efter det lyckade besöket på McDonalds för någon vecka sedan så var jag ju tvungen att presentera ett nyttigare alternativ hemma. Jag tror nog inte att McDonalds mat är särskilt dålig men om sanningen skall fram så ville jag baka egna hamburgerbröd. Moas hemmagjorda burgare var ännu tuffare att äta än det amerikanska originalet men om man bröt ned den i sina beståndsdelar så gick den faktiskt ner.

De hemmagjorda bröden blev jättegoda. Receptet som jag bakade efter var med jäst så jag har givetvis bjudit Moa på hamburgare en gång till, denna gång med surdegshamburgerbröd. De blev faktiskt ännu godare, lite mer karaktär helt enkelt. Dock måste jag nämna att jag tycker det är helt sjukt att man tillsätter sötning i vanligt ströbröd, men det går lika bra med mortlat knäckebröd i köttfärsen.

Inga kommentarer: