fredag 25 mars 2011

"Misslyckat" bakande

Jag börjar känna mig ganska varm i kläderna med mitt bakande och det är då man slappnar av och misstagen kommer. I veckan hade jag bestämt mig för att testa osötade vetebullar med russin i mest för det är betydligt enklare att göra än de där snurrorna. Tyvärr var jag nonchalant i mina förberedelser så vi hade inga russin hemma, en lite tjej älskar russin och äter dem titt som tätt till efterrätt. Detta upptäckte jag när degen knådades så jag fick improvisera. Det blev två varianter av vetebullar, den ena fylld med äppelmos och den andra med mosad banan. Den senare blev ok men det är nog inget som jag kommer att göra igen. Moa däremor älskade bullarna med äppelmos, men de innehåller ju en massa socker så det var första och sista gången där också.

Säga vad man vill men bullarna ser väldigt goda ut och idén är god. Det handlar mest om att få degen lagom tunn så det inte blir en massa bulle med pyttelite fyllning i. Jag får se om det blir fler experiment, föräldraledigheten är ju snart slut...

Inga kommentarer: