fredag 8 april 2011

Lundafredag

Sista fredagen i mars var jag och Moa inne i Lund för att ordna lite ärende och låta henne springa av sig på Nova. När vi skulle äta lunch på Nova fanns det inga barnstolar lediga så Moa fick sitta på en vuxenstol och trots att hon inte riktigt kunde se köttbullarna på sin tallrik så gick det ganska bra.

Eftermiddagspromenaden gick på Östra Torn förbi lägenheten vi bodde i innan och LTH. Två ställen som jag verkligen känner att jag är färdig med även om jag har väldigt goda minnen från båda platserna. Dagens studenter är klart slöare än på min tid, studierummen stod helt lediga och klockan var bara 14:30 på fredag eftermiddag...

Efter promenaden var det dags att titta in på Sony Ericsson och fika. Moa är helt fascinerad av blomkrukorna med små stenar i så i varje obevakade ögonblick är hon där och plockar och pillar.

Inga kommentarer: