tisdag 18 oktober 2011

Ängavallen

När jag fyllde år fick jag ett presentkort på brunch på Ängavallen vid Vellinge. Efter mycket eftertanke beslöt jag mig för att bjuda med mina tjejer så i söndags var vi där och njöt av den fina maten. Moa var lite petig men efterrättsbuffén hade ett och annat hon kunde peta ner.

Efter maten fick alla barn gå på safari och titta på gårdens djur. Moa ville klappa kossorna i hagen men de var för skygga så hon terroriserade dem när de åt istället.

Moa tyckte grisarna var lite väl blöta om trynet men de var roliga att titta på. Det lilla lammet var däremot jättemysigt och fint att klappa.

1 kommentar:

Krokstugans lantliv & trädgård sa...

Underbart med sådana ställen,där kan man verkligen uppleva helheten....tycker Åsa på Krokstugans lantliv & trädgård i Nyköping