söndag 30 oktober 2011

Frukten av ett hälsosamt liv

Våren 2008 bestämde jag mig för att inleda ett hälsosammare liv. Sedan dess har jag inte snusat, ätit väldigt lite socker och tränat minst tre gånger varje vecka. Jag trodde att bättre kondition, mer muskelmassa och lägre vikt var de väntade förändringarna och hoppades väl på bättre allmänhälsa och kanske också ett längre liv.

Efter lite strul med dubbelsag på hjärtat och en och annan pulsrusning gick jag till läkaren för två veckor sedan och fick diagnosen förmaksflimmer - inte helt ovanligt bland folk en bra bit över 65. I väntan på elkonvertering äter jag blodförtunnande och får inte träna. Jag försöker nu få in lite nya rutiner med rejäla promenader minst tre gånger i veckan men det är motigt. Dock blev jag lite inspirerad av en underleverantörs besök i veckan eftersom han alltid släpade med sig sin kamera och sitt stativ så nu gör jag samma sak och hoppas att jag kan motivera mig lite mer.

1 kommentar:

Edvard sa...

Stämningsfullt och mystiskt. Bra bild!