måndag 27 augusti 2012

Gummarp

Sista veckan på semestern blev vi bjudna att besöka farmor och farfars stuga i Gummarp. Vi låg över två nätter och det var självklart hur mysigt som helst. Den största nyheten var att farfar köpt en ATV som är hur rolig som helst att köra.

Vi gjorde en dagsutflykt in till Osby och åt lunch på en Italiensk restaurang med buffé, lite oväntat att hitta så fin mat i lilla Osby.

Som bekant har BRIO sina rötter i Osby och har öppnat ett jättefint Lekoseum som vi passade på att besöka. Inte helt överraskande gillade Moa de utställningar där man fick prova leksakerna bäst.

En av de bästa sakerna med att besöka föräldrar är att det finns två famnar till som kan bära Morgan och ett nytt kök som gör iordning smaskiga fikor till Moa.

Farfar visade båten han hade köpt till huset, faktiskt precis en sådan vi letade efter till vår sommarstuga när det begav sig. Moa badade givetvis men det var inget sälande direkt - det var kanske lite kallt.

Jag lyckade dra på mig en ny sjukdom - höstblåsor. Höstblåsor är mycket vanligt bland förskolebarn men Bea förklarade för mig att det nog inte gällde mig eftersom jag fått förmaksflimmer som är väldigt vanligt bland gamlingar...

Inga kommentarer: