måndag 19 maj 2008

Kurser

[Bea]

Idag åkte jag iväg för att anmäla mig till en språkkurs. Jag tycker att jag är rätt bra på att förstå engelska men känner att jag inte träffar så många amerikanare så att jag kan öva mig på att prata. När jag kom dit så var där mest kineser och mexikanare. Jag ställer mig i kö och när det är min tur så förklarar jag för kvinnan som tar emot anmälningar att jag vill förbättra min engelska. Hon tittar på mig sen säger hon att jag kan få göra testen men att jag antagligen redan är för bra på engelska för att gå där. Det kändes ju bra men jag vill fortfarande bli bättre på mitt uttal. Så jag fick lite papper av henne med telefonnummer till olika ”english conversation clubs”. Jag får väl ta och ringa och se om jag får vara med där. Jag ska även göra ett försök senare i veckan på en annan skola och se om de har någon nivå som passar mig.
Efteråt åkte jag till Whole Foods som är en mataffär som har mycket ekologisk mat. Jag kan gå där hur länge som helst och titta på ostar och grönsaker. När jag gick ut ur affären fick jag syn på en garnbutik. Jag hade ju bestämt mig för att jag måste börja hitta på saker så att jag träffar amerikaner och börjar prata mer. Jag gick in och frågade om de hade några kurser. De hade en nybörjar stickkurs som gick i juni när jag inte har besök från Sverige, helt perfekt så jag anmälde mig.
Jag anmälde mig till en fotokurs för någon vecka sedan, så ikväll ska Filip och jag shoppa en systemkamera på nätet till mig. Det blir så klart en Canon så att jag kan utnyttja Filips objektiv.

Inga kommentarer: