söndag 18 maj 2008

Sillmiddag

[Bea]

I fredags så var vi på sillmiddag med SWEA. SWEA är en förening för utlandssvenska kvinnor som jag har gått med i. Kalaset var ett knytkalas med respektive så jag hade med mig paj och Filip. Åldern på folket var väldigt blandat och de flesta hade bott här i flera år.
Vi var 50 personer så det blev mycket hälsande som tur var fick jag ett litet häfte med allas namn och bild.
Värdinnan för festen bodde i ett riktigt stort hus. Det har varit med i ett reportage om svenska hem i North Carolina i Svensk Dam tidning.
Det verkar som om golf är ett stort intresse här i USA. Filip och jag satt långt ifrån varandra men båda våra bordssällskap hade en lång diskussion om vilka banor som var bäst, vilka svenska tjejer som låg bra till och så klart var det väldigt ledsna över att Annika Sörenstam ska sluta.
Jag träffade en tjej som sa att jag måste komma över till henne och fika, trevligt.
Vi fick även lite tips på vad man kan hitta på och fick än en gång lära oss att det finns inte så mycket precis här, utan man får åka lite längre bort för att hitta de riktiga guldkornen.


Inga kommentarer: