torsdag 13 juni 2013

Skånes djurpark

Eftersom Bea flexade en del förra veckan var hon tvungen att åka in och jobba i söndags. Jag passade på att utnyttja mitt årskort och ta med barnen till Skånes djurpark. Det började lite skakigt när Moa vägrade hälsa på fåren eftersom hon inte ville tvätta händerna, Morgan hade inga sådana skrupler.


Men de sura minerna försvann ganska snabbt och efter en lunch vid björnberget var alla på topp igen. Båda barnen hanterade hinderbanan finfint även om det var viss skillnad på hastigheten.


Moa fick testa på ponyridningen och jag vet inte vad hon pratade med ridtjejen om det lät som om Moa förklarade att hästar kunde trava också, jag gissar att hon försökte få upp hastigheten. Morgan fick rida på de gungande älgarna och tyckte  det var hur kul som helst, även om Moa satte sig och kramade/krossade honom.


 Syskonen hittade även vars en traktor i passande storlek. Jag vet fortfarande inte hur Moa kom upp eller ner från traktorn och när jag frågade henne om hon kunde komma upp själv svarade hon bara nej (jag hjälpte henne inte).


Det svåraste med utflykten var att få två utmattade syskon att lämna sandlådan och följa med till bilen. Som vanligt när man anstränger sig för att roa barnen med något exotiskt visar det sig att det enklaste är populärast. Båda barnen hade somnat i bilen innan jag kommit ut från djurparkens parkering.

Inga kommentarer: