onsdag 2 april 2008

En vecka senare

[Filip]

Nu har vi varit här en vecka och börjar så smått komma in i livet. Jag har ännu inte till 100% anpassat mig till dygnet och jag tycker fortfarande det är fantastiskt med alla roliga saker i matvarubutikerna.

Allt är anpassat för att man skall slippa anstränga sig och det är inte alltid självklart hur det hjälper. Ta som exempel "Spray on cheese", när du tycker det är för mycket jobb att skära ost och lägga på dina kex - tänk så mycket tid man kan spara...

Jag har även börjat snöa in på att prova all man ser i filmer och tecknade serier, jag kan nu säga att jag ätit Hershey bars och siktar in mig på att testa Butterfingers nästa resa. Jag har drömt om Twinkies men tyvärr inte sett dem ännu, men med tanke på hur Jänkarna tänker kan det mycket väl finnas under hälsokost. Har någon tips på andra saker (mat) som man bara måste testa får ni gärna skriva en kommentar.

Jag har däremot ännu inte lyckats hitta någon spritbutik men har fått lära mig att de heter ABC eller något liknande. Jag kommer att hålla er uppdaterade med utvecklingen på denna viktiga punkt.

2 kommentarer:

Irina sa...

Tjena! Testa beef jerkey (och ta gärna bilder under tiden)! Ruth criss steak house är Magnus tips.

Anonym sa...

skicka en sån sprej-ost till mig