onsdag 2 juli 2008

Charleston 2

[Filip]

Nu när min mamma är här så är det jag som skriver inläggen, eller snarare är det väl så att sakerna vi gör är nya för mig men Bea har redan skrivit inlägg om dem.

I helgen körde vi ner till Charleston, den fina staden som Bea besökte med sina föräldrar när de besökte oss. Jag hade tagit semester fredag och måndag och charlestonbesöket varade fredag till söndag.


Det första vi gjorde på vägen ner var att stanna på Magnolia Swamp Garden och spatsera runt i träsket. Som synes på bilderna fick vi se ödlor, spindlar, alligatorer och Bea.


Träsket var en riktig upplevelse, hade det inte varit för min moders vaksamma ögon hade vi missat den vilande alligatorn och blivit utan en av höjdpunkterna. Vi såg även massvis av hägrar men det finns ju i Sverige också så det är ingen mening att skriva mer om det (läs: jag fick ingen bra bild på dem).

Väl inne i Charleston så åkte vi hästdroska och jag försökte fånga min mor på bild - mer eller mindre lyckat. Min mor lyckades däremot fånga lite spansk mossa (ovanpå hatten) och om jag förstått det hela rätt så kommer den att följa med hem till Sverige.

Inga kommentarer: