torsdag 10 juli 2008

Fotokurs

[Bea]

Min fotokurs börjar närma sig slutet. Under kursen så har jag lärt mig vad de flesta knapparna på min kamera är till för. Jag har även fått reda på att man inte ska bli bröllopsfotograf i USA. Om det blir något fel på bilderna måste man ta om dem och det kan bli lite dyrt. De flesta fotografer har tydligen en rejäl försäkring, all denna information har jag fått av min lärare som är en gammal bröllopsfotograf.
I måndags var vi ute på kvällen och tog foto av downtown Raleigh. Det var en hel del väntan i skymningen tillsammans med en massa mygg, men jag hade förberett mig med myggspray.

Nu på lördag ska vi på en ny utflykt i en park med fotokursen. Sista gången ska man ha med sig 24 kort då blir man godkänd och får ett certifikat, vad man nu ska med det till.
Jag har även lärt mig att när man har testat massa inställningar så ska man inte glömma att ställa tillbaka allt innan man stänger av kameran. Dagen efter kommer man kanske inte ihåg att man ställde om vitabalansen. Då blir färgarna lite fel.


Jag är väldigt nöjd med min kamera och att jag kan använda Filips objektiv. Efter att ha gått kursen har jag lite mer förståelse för att Filip vill ha nya objektiv hela tiden, så nu ska han tydligen köpa ett nytt macro-objektiv.

Inga kommentarer: