onsdag 20 augusti 2008

Angus barn

[Filip]

I fredags efter att jag slutat jobbet gick jag och Bea till Angus barn och åt min födelsedagsmiddag, tack så mycket Karin och Janne.

Angus barn är ett riktigt amerikanskt steak house. Det är en ombyggd lada som inretts med restaurang i flera våningar. Inredningen är väldigt rustik och trevlig men det är för maten man kommer dit, deras stekar är vida kända i regionen. Till förrätt var vi tvungna att prova deras revbenspjäll. De var så fina, köttet bara trillade av dem och det var rejält med mat på varje benbit.

Till huvudrätt blev det oxfilé, eller filé mignon som de kallar det här, till mig och New York strip steak till Bea. Köttet var så fint, det var perfekt köttsmak och så mört att man kunde dra isär det, den överdrivet stora köttkniven behövdes verkligen inte.


Jag orkade ingen efterrätt men när Bea bokade hade de frågat om det var något speciellt som föranledde besöket och Bea svarade ärligt att det var min födelsedag som skulle firas. På grund av detta fick jag en gigantisk bit sockerkaka med ljus i, Bea beställde deras prisbelönta chocolate pie med vaniljglass. Jag orkade inte en tugga av min sockerkaka utan fick med mig hela hem i en låda.
Många läsare kanske uppfattar bilderna som köttiga. Det beror på att de är köttiga, det var massvis med kött av högsta kvalité, köttet var så fint att de oundvikliga köttsvettningarna luktade gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygg klänning, Bea!