torsdag 9 oktober 2008

Handla mat

[Bea]

Jag brukar försöka veckohandla mat här i USA så att man slipper köra så mycket och så blir det oftast billigare. Jag brukar börja med att åka till Trader Joe’s. På Trader Joe’s har det bara sitt eget märke men mycket ekologisk mat och lite billigare än på andra ställen. Sen brukar jag åka till Whole Foods eller Fresh Market, i båda de här affärerna är all mat ekologisk men lite dyrare. De har även jättebra kött-, fisk- och ostdisk. Jag kan gå runt hur länge som helst i de här affärerna, så det är tur att jag inte har Filip med mig. Han hade blivit trött på mig.
Om jag inte har hittat allt jag behöver åker jag till Harris Teeter, det är en vanlig matbutik. Fördelen med Harris Teeter är att den har öppet dygnet runt och det är den affär som ligger närmst oss, det tar ca 5 min att köra dit.

Lite bilder från Fresh Market, de hade pyntat så fint med pumpor.



Här i USA packar man inte sina egna påsar, men kassarna de packar i är tunna och går lätt sönder. När man kommer ut från affären så har man oftast massor av påsar. Efter ett tag tröttnade jag på det här och det är ju inte så miljövänligt så jag har köpt tygpåsar som jag har med mig när jag handlar.

Inga kommentarer: